- Veel eigenaren van kleine bedrijven gebruiken platforms als TikTok en Instagram om klanten te vinden.
- Maar de vele veranderingen op de platforms maken het ondernemers lastig, omdat ze niet meer weten aan welke content ze prioriteit moeten geven.
- Een virtueel assistent en businesscoach delen zes strategieën om een aantrekkelijk profiel te maken en zinvolle contacten op te bouwen.
- Lees ook: Dit is wat een ‘finfluencer’ met 180.000 volgers op TikTok verdient aan haar content – en zoveel geeft ze eraan uit
Toen Jessica Hawks in maart 2020 een bedrijf als virtueel assistent startte, vertrouwde ze uitsluitend op sociale media om haar merk te laten groeien. Op dit moment heeft ze 129.000 volgers op Instagram en 869.000 op TikTok.
Slechts vijf maanden na de lancering van haar sociale platforms verdiende Hawks al 9.000 dollar per maand aan verkoop van door sociale media gecreëerde partnerschappen, volgens door Insider geverifieerde documenten.
Hoewel sociale media een krachtig hulpmiddel kan zijn voor ondernemers, is het voor veel van hen onduidelijk wat voor soort content nu wel en niet werkt. Dat komt mede door de telkens veranderende algoritmes waar de platformen op werken. Bedrijven willen maar één ding: content maken die zowel klanten aantrekt als verkoop oplevert.